• 119 Posts
  • 553 Comments
Joined 3 years ago
cake
Cake day: May 2nd, 2022

help-circle






  • naurtoInterestingPrzygody Tonyego
    link
    fedilink
    Polski
    arrow-up
    1
    ·
    edit-2
    2 days ago

    Smutna historia, bo aktualizacje urywają się rok temu. Tony’ego wykończył chyba polski spirytus.
    Ja mawiali w Westworld - “these violent delights have violent ends”.

    Naprawienie skrzyni biegów nakrętką od butelki to mistrzostwo improwizacji. :-)


  • naurtoInterestingAI Models for Decompiling Assembly Code
    link
    fedilink
    Polski
    arrow-up
    1
    ·
    edit-2
    2 days ago

    To w sumie mogłoby być fajne narzędzie do inzynierii wstecznej starych programów, których nikt już nie rozwija.
    Ciekawe na jakich architekturach trenują ten model i czy występują różnice w jakości tłumaczenia w zależności od użytego kompilatora.
    Jest to w sumie jakaś forma statystycznego pattern-matchingu więc domyślam się, że wagi mogą być zoptymalizowane pod współczesne generatory kodu (VC, GCC, LLVM) i jakiś stary Watcom będzie gorzej dekompilowany.



  • naurOPtoInterestingThe deterioration of Google
    link
    fedilink
    Polski
    arrow-up
    1
    ·
    13 days ago

    Nigdy nie polecałem opierania ruchu na stronie przez wyszukiwarkę.

    Prawdę mówiąc, jaką masz alternatywę prowadząc np. specjalistyczny sklep internetowy?
    Zdecydowana większość ruchu trafia przez jakąś wyszukiwarkę. Jeśli nie Google, to jakieś Allegro albo Amazon.
    Mógłbym na palcach jednej ręki policzyć sklepy, które odwiedziłbym bez wyszukiwarki tylko na podstawie wcześniejszych doświadczeń.




  • To nie tylko kwestia ceny czy marki. Rynek można również “zamknąć” regulacjami i promowaniem określonych rozwiązań.
    W tym przypadku problem europejskiej motoryzacji wynika z relatywnie niskich nakładów na elektryfikację produkowanych samochodów.
    Chiny bardzo intensywnie przechodzą na EV a ich rodzime marki postawiły od dawna na ten segment.
    W Europie to nie przeszło ze względu na uwarunkowania geopolityczne. Do niedawna paliwa były tutaj zawsze łatwo dostępne i tanie. W tej sytuacji napęd elektryczny nie był atrakcyjną ofertą, a zmiana przyzwyczajeń konsumentów nie następuje z dnia na dzień.

    Abonament to oddzielny problem, ale taki vendor lock-in polegający na integracji z infrastrukturą producenta postępuje na całym świecie. Chińskie produkty wcale nie są tutaj wyjątkiem. Różnica jest taka, że w tym przypadku “płacisz” przekazując swoje dane zamiast pieniędzy.


  • naurMtoC++Having fun with modern C++ – Daniel Lemire's blog
    link
    fedilink
    Polski
    arrow-up
    1
    ·
    edit-2
    15 days ago

    Chyba embedded. Kiedys powiedziałbym, że gamedev, ale obecnie C# jest chyba bardziej popularny w tej branży.

    Ludzie w firmach często nawet nie wiedzą, jaka wersja C++ jest wspierana przez dostępne narzędzia.
    Mnóstwo ludzi nadal koduje używając praktycznie C++98, pomimo dostępu do feature’ów z C++17 czy 20.

    Powszechne jest też przekonanie, że wdrożenie mechanizmów z nowszych wersji standardu powoduje często błędy kompilacji.
    Tymczasem prawdziwą przyczyną tego problemów jest zazwyczaj agresywna optymalizacja w nowych kompilatorach, która ujawnia tylko stare błędy w istniejącym kodzie.


  • naurtoInterestingWill the China Cycle Come for Airbus and Boeing?
    link
    fedilink
    Polski
    arrow-up
    1
    ·
    edit-2
    15 days ago

    Na razie załatwili europejską motoryzację. VW już zamyka fabryki w Europie i powraca do silników spalinowych, bo ich EV stosunkiem ceny do możliwości przegrywają z kretesem z chińska konkurencją. Niektóre europejskie marki (Renault, Dacia) już nawet nie próbują walczyć i po prostu sprzedają rebrandowane marki z Azji

    W Chinach lokalne firmy w kilka lat zdobyły 60% chińskiego rynku i zagraniczni producenci za wyjątkiem Tesli mogą się już stamtąd zwijać.

    Tesla jest ewidentnie jeszcze na trzecim etapie cyklu. Pewnie dlatego Musk stwierdził ostatnio, że Tesla jest operatorem robotaxi, a nie producentem samochodów. Wygląda mi to na próbę ratowania sytuacji w obliczu nieuchronnej utratą rynku.



  • Prawdę mówiąc, większość tych przykładów pokazuje nowe elementy biblioteki standardowej i nie wymaga C++20.

    Chociażby std::format jest oparty na libce fmt, która wymaga tylko C++11. std::expected ma wersję dla C++11 tutaj.
    Natomiast std::range jest dostępny od C++14/17.

    Chyba jedyne rzecz,y których autentycznie nie dałoby się zrobić przed C++20 to:

    • koncepty (template <std::integral number>),
    • uproszczona deklaracja funkcji szablonowej (void f(auto x, auto y))
    • std::source_location (bo kompilator musi wygenerować metadane).

    No ale domyślam się, że dopiero wprowadzenie bibliotek do standardu spowoduje, że szersze grono developerów zainteresuje się tymi możliwościami.




  • Zastanawiam się, jak FTC i inne instytucje tego typu definiują nadawanie sygnału.
    Czy to jest uzależnione tylko od wypromieniowywanej mocy, czy od intencji nadawcy.

    Koleś z filmiku jakby nie patrzeć wszedł na pasmo komercyjne i miał antenę. Szkodliwość znikoma, ale w Polsce pewnie znalazłby się życzliwy widz zatroskany o czystość pasma FM. ;-)

    Fajna sztuczka z pomiarem częstotliwości aliasingu.