Owszem.
- 155 Posts
- 786 Comments
Zacząłem się teraz zastanawiać, czy można było jakoś w starym MS BASICu aliasować dane z sekcji DATA to tablic i uniknąć tego kopiowania wartości w pętli. Według Claude nie było takiej możliwości i nie widzę jej na C64 Wiki.
Nic dziwnego, że ludzie migrowali szybko do kodu maszynowego.
naurtoInteresting•#BestProgrammingTalk Writing an ultra-portable game without using an engine - Sos SosowskiPolski1·3 days agoW tym tygodniu komitet C++ zatwierdził mechanizm reflection w następnej wersji języka.
Teraz można użyć jeszcze bardziej skomplikowanej składni, żeby zaimplementować rozwiązanie Sosa. :-Dstruct S { unsigned i:2, j:6; }; consteval auto member_number(int n) { if (n == 0) return ^^S::i; else if (n == 1) return ^^S::j; } int main() { S s{0, 0}; s.[:member_number(1):] = 42; // Same as: s.j = 42; s.[:member_number(5):] = 0; // Error (member_number(5) is not a constant). }
Zabawne jest też to, że najnowsze propozycje rozszerzeń w C++ dosłownie odtwarzają w przykładach popularne biblioteki rustowe i pythonowe. Widać, kto obecnie wyznacza trendy w tej dziedzinie, a kto próbuje gonić resztę świata.
naurMtoRetrocomputing•Co warto wpisać najpierw podczas kodowania w języku maszynowymPolski1·5 days agoRacja, nawet sprawdzałem mapę pamięci PPU z NESa, ale nic nie pasowało.
naurMtoRetrocomputing•Co warto wpisać najpierw podczas kodowania w języku maszynowymPolski1·5 days agoDupa, powinno być chyba 9d zamiast 8d? ;-)
naurtoInteresting•ANOMALY! Just before Ship 36 was set to Static Fire, it blew up at SpaceX Masseys!Polski1·5 days ago8/10, ale w Oppenheimerze eksplozja była lepsza.
https://xcancel.com/dwisecinema/status/1935552171912655045
naurMtoSoftware•Bloomberg Terminal (Part 1) - Quick Introduction to Basic FunctionsPolski1·6 days agoWygląda jak finansowa telemetria dla całego świata. Zaskoczyło mnie, że sa nawet informacje o statkach i samolotach.
Ciekawe jak ewoluował ten interfejs użytkownika. Wygląda czytelnie, ale bez fajerwerków. Zakładam, że opór przy wprowadzaniu zmian w tym obszarze musi być ogromny, więc pewnie 20 lat temu wyglądało to podobnie.
Obstawiam, że pod spodem jest jakiś protokół XMLowy. ;-)
naurtoInteresting•#BestProgrammingTalk Writing an ultra-portable game without using an engine - Sos SosowskiPolski1·14 days agoTa składnia mi to trochę pascalowe
with
.Problem z taką interpretacją kropki wystąpiłby przy zagnieżdżonych strukturach.
Jeśli dobrze rozumiem pomysł,foo.bar
byłby w tym przypadku niepowiązany ze zmiennymifoo.bar.x
ifoo.bar.y
.
Trochę jak historia o wolumetrycznej mgle, którą Sweeney zaimplementował w Unrealu, bo nie wiedział, że screenshot zobaczony w gazecie był wyrenderowany w 3D Studio.
Albo jak przypadek StarCrafta który miał być “odgrzewanym kotletem”, do czasu gdy deweloperzy zobaczyli na targach konkurencyjną “grę” (a w rzeczywistości render).
Ewentualnie anegdota, jak Michael Abrash optymalizował swoj texture mapper, bo usłyszał plotkę, że ktoś napisał szybszy.
Ok, czyli jednak to ma prawo działać. Dzięki za sprawdzenie.
naurtoInteresting•#BestProgrammingTalk Writing an ultra-portable game without using an engine - Sos SosowskiPolski1·17 days agoFajna prezentacja. Też uważam, że budowanie software’u z setkami bibliotek jest nieskalowalne (i wręcz niebezpieczne). Duże firmy unikają jak ognia zewnętrznych zależności.
Nie do końca zgadzam się natomiast z argumentami odnośnie przewagi C nad C++:
- przeciążanie funkcji można zaimplementować wydajnie (chociażby na przykładzie Javy i C#),
- nie trzeba używać STLa (oni nawet tego nie sprawdzają!),
- C++ obsługuje anonimowe unie, większość kompilatorów wspiera anonimowe struktury,
- designated initializers zostały wprowadzone w C++20,
- struktury z indeksowanymi polami da się zaimplementować w C++ (chociaż przyznaję, że jest to bardziej skomplikowane niż odpowiednik w C).
Co do argumentu o niskim wykorzystaniu zasobów, ciekawe czy implementacja takiego blitowania na GPU (przy uzyciu bardzo prostych shaderów i w niskiej rozdzielczości / framerate) rzeczywiście skutkowałaby większym zużyciem energii od wersji software’owej.
Oczywiście wykluczyloby to platformy bez GPU, więc rozumiem wybór ręcznej rasteryzacji.
naurtoInteresting•First usermode exploit and more: Nintendo Switch 2 had a busy (hacking) week for its launch - Wololo.netPolski1·17 days agoNie wiem, ale googlując to hasło część wyników jest odfiltrowana przez DMCA. Prawnicy Nintento działają lepiej od działu integracji, który wypuścił debug firmware. :-)
Zastanawiam się, czemu Switch ma asymetrycznie umieszczone joysticki.
Ekipa wygląda na bardzo doświadczoną. Pytanie, czy znajdzie się kapitał. oraz jak uchronią się przed konkurencją z Azji, która od lat inwestuje w RISC-V.
Nie sądzę, te terminale skupiają się na starych CRT, a taki efekt nie ma chyba fizycznego uzasadnienia przy tej konstrukcji.
Kursor po prostu znika i pojawia się w innym miejscu. Co najwyżej zostaje po nim jakaś poświata.Zamiast tego trzeba by pewnie zasymulować monitor wektorowy i do tego podbić jasność podczas powrotu. Nie widzę powodu, żeby prawdziwy komputer tak działał (ale wygląda fajnie).
Jest i kolejny trailer: https://www.youtube.com/watch?v=ZbsiKjVAV28
Podoba mi się efekt powrotu karetki na CRT w 0:04.
To jakaś forma masochizmu? .NET pasuje do Linuksa jak pięść do nosa.
Miałem z tym do czynienia przez 1.5 roku w jednym projekcie i nie tęsknię.
Odnoszę wrażenie, że paliwa mieli aż nadto.
naurtoInteresting•Palestinian developer disrupts Microsoft keynote: ‘my people are suffering’Polski1·1 month agoCiekawe czy zostałby zwolniony, gdyby przeszkodził Nadeli krzycząc “Developers” i “I love this company”.
https://timesofindia.indiatimes.com/technology/tech-news/microsoft-software-engineer-fired-for-disrupting-ceo-satya-nadellas-speech-at-build-2025-says-cant-open-/articleshow/121360389.cmsNie wiem, ale się domyślam.
Froppi 3.5" ma na pewno otwarty kolektor. Według tego opisu 5.25" i 8" też mają.
Jaki render driver i wymiary docelowego recta?
Jeśli wypełniałeś po prostu jeden raz obszar o powierzchni 4000 kafelków, to spodziewałbym się lepszej wydajności.