I show the simplest way to get a computer to make noise—amplifying a square wave. I add a BEEP instruction to MSBASIC that lets you generate a beep at a part...
Zacząłem się teraz zastanawiać, czy można było jakoś w starym MS BASICu aliasować dane z sekcji DATA to tablic i uniknąć tego kopiowania wartości w pętli. Według Claude nie było takiej możliwości i nie widzę jej na C64 Wiki.
Nic dziwnego, że ludzie migrowali szybko do kodu maszynowego.
ADR zwracało adres stringa. Nie było to trudne do przepisania. Ciekawe czy było wyzwaniem dla programistów? Trzeba to sprawdzić. Pamiętam, że używali wszystkich znaków, także semigrafiki i tych w negatywie o kodach >128. Bo wszystkie były łatwo widoczne w nadrukach klawiatury. https://en.wikipedia.org/wiki/ATASCII
Ciekawe czy często się mylono ze znakami wypełnionymi blokiem do połowy lub 1/4 jak $9, $c, $f, $15, $19?
Zacząłem się teraz zastanawiać, czy można było jakoś w starym MS BASICu aliasować dane z sekcji DATA to tablic i uniknąć tego kopiowania wartości w pętli. Według Claude nie było takiej możliwości i nie widzę jej na C64 Wiki.
Nic dziwnego, że ludzie migrowali szybko do kodu maszynowego.
W Atari BASIC było popularne coś takiego: https://en.wikipedia.org/wiki/Atari_BASIC#Embedded_machine_language
ADR zwracało adres stringa. Nie było to trudne do przepisania. Ciekawe czy było wyzwaniem dla programistów? Trzeba to sprawdzić. Pamiętam, że używali wszystkich znaków, także semigrafiki i tych w negatywie o kodach >128. Bo wszystkie były łatwo widoczne w nadrukach klawiatury. https://en.wikipedia.org/wiki/ATASCII
Ciekawe czy często się mylono ze znakami wypełnionymi blokiem do połowy lub 1/4 jak $9, $c, $f, $15, $19?
O tym nie wiedziałem: https://en.wikipedia.org/wiki/Atari_BASIC#Strings_as_a_way_to_manipulate_memory