Odwoływał się do tej strony: https://web.archive.org/web/20071020060054/www.icehouse.net/ddawson/awardepa.html
Pomysł z implementowaniem rzeczy, które zaimponowały jest fajny niczym róló. Dziwne jest to nagranie. Tak jakby nie starczyło mu energii.
Przy okazji można się dowiedzieć, że ten sam tryb na różnych generacjach kart może mieć inny rozmiar czcionki. Nigdy nie zwracałem na to uwagi.
U mnie w BIOS to logo chyba wygasało powoli. Więc trzeba dodać operacje na palecie.
Na dodatek są tajemnicze tryby 0x0b i 0x0c opisane jako “(EGA BIOS internal use)”.
Chciałbym rozwiązać to zadanie. Nie wiem jaki jest dobry emulator? Wydaje mi się, że funkcje tekstu, potrafią też obsługiwać tryby graficzne.
U mnie w BIOS to logo chyba wygasało powoli. Więc trzeba dodać operacje na palecie.
Też przypomniałem sobie to wygasanie. To jest dziwne, bo EGA miało niby 6-bitową paletę, a mój mózg twierdzi, że to był płynny efekt. Oby nie powtórzyła się historia z pierwszym Unrealem.
Na stronie którą wkleiłeś jest info, że Award zrobił później wersję w trybie graficznym.Chciałbym rozwiązać to zadanie. Nie wiem jaki jest dobry emulator?
Jeśli chcesz emulować na poziomie DOSa, to DOSBox powinien być ok. Ma nawet wbudowany debugger.
Za to QEMU potrafi załadować nawet obraz BIOSa (qemu-system-i386 -bios …
), ale zreplikowanie efektu na tym poziomie to byloby “zadanie z gwiazdką”. :-)Ciekawe czy biblioteka BGI z TP ma możliwość podmiany fontów na dowolne bitmapowe.
Update: właśnie doczytałem, że BGI miało wektorowe fonty!To wygasanie nie musiało dotyczyć EGA.
Skoro zrobili w trybie graficznym to sprawa rozwiązana. Bo ludzie w komentarzach pisali, że są rejestry by przełączyć w VGA czcionki z szerokości 9 na 8 px.
Rene bawił się DOSBox w serii o programowaniu starych kart graficznych. Potem mu się prototyp kodu z emulatora nie zgadzał z rzeczywistością. Ja się obawiałem, że inaczej będzie w dokumentacji i inaczej w emulatorze i będę się męczył.
Chciałem zacząć od 86box i pcemu, ale miały problemy u mnie z Fetorą.