• naurM
    link
    fedilink
    Polski
    arrow-up
    1
    ·
    1 month ago

    Śmieszą i nie śmieszą. Faktem jest, że globalizacja powoli przestaje działać.
    W tej sytuacji utrata dostępu do zaawansowanej elektroniki może stanowić poważny problem.

    • サぺルOP
      link
      fedilink
      Polski
      arrow-up
      1
      ·
      1 month ago

      Jeśli dla kogoś elektronika jest ważna to wiadomo co z tym zrobić od 70 lat.

      Jeśli globalizacja przestaje działać to co można powiedzieć o Europie?

      • naurM
        link
        fedilink
        Polski
        arrow-up
        1
        ·
        edit-2
        1 month ago

        Jeśli globalizacja przestaje działać to co można powiedzieć o Europie?

        Niewiele dobrego.

        • サぺルOP
          link
          fedilink
          Polski
          arrow-up
          1
          ·
          1 month ago

          W związku z tym postanowiłem poczytać o historii przemysłu samochodowego w Detroit.

        • サぺルOP
          link
          fedilink
          Polski
          arrow-up
          1
          ·
          1 month ago

          Wniosek po lekturze artykułów o tym mieście:

          • nie słuchaj nawiedzonych wolnorynkowców;
          • jeśli jest źle, jedź tam gdzie jest lepiej.
        • サぺルOP
          link
          fedilink
          Polski
          arrow-up
          1
          ·
          edit-2
          1 month ago

          Czy globalizacja to kolejna nazwa kolonializmu? Przestała działać, kiedy kolonizowani zaczęli być konkurencją?

          Ostatnio rozśmieszyło mnie, że import 2…3% samochodów stał się zagrożeniem egzystencjalnym dla lokalnych producentów.

          Czy my jeszcze żyjemy w rzeczywistości, czy w formie marketingu, który kreuje nasze myślenie o rzeczywistości?

          • naurM
            link
            fedilink
            Polski
            arrow-up
            1
            ·
            edit-2
            1 month ago

            Nie rozumiem pytania o kolonializm. Czy ja jestem skolonizowany, bo zarabiam pieniądze na zagranicznych projektach?

            Nie chodzi o wzrostu importu tylko o spadek eksportu.
            Rynek chiński w 2023 to 26M sprzedanych osobówek, europejski - 13M, amerykański - 15,6M.
            W ciągu 3-4 lat marki zachodnie straciły 50% tego rynku.
            Import chińskich samochodów w przypadku Europy ma minimalne znaczenie. W krajach takich jak Polska bardzo niewiele osób chce jeździć elektrykiem, bo spadek wartości takiego auta jest znacznie szybszy niż w przypadku spalinówki.
            Stąd nerwowe ruchy europejskich producentów, bo duże inwestycje w rozwój poszły jak krew w piach (a w Chinach podobno elektryki sprzedają się całkiem nieźle, ze względu na lokalne regulacje).

            • サぺルOP
              link
              fedilink
              Polski
              arrow-up
              1
              ·
              edit-2
              1 month ago

              Niekoniecznie. Skolonizowany byś był gdyby twoja pensja wynosiła ułamek tego i byłbyś zadowolony. Jesteś częściowo skolonizowany przez rozwiązania informatyczne i usługi.

              Możemy porozmawiać kiedy zaczniecie konkurować z kimś dużym zza oceanu i zbierzecie się na odwagę by to kontynuować zamiast sprzedać.

              To czemu w doniesieniach prasowych ciągle piszą o ochronie lokalnych rynków i cłach, zamiast o wsparciu eksportu? Jednocześnie piszą, że od czasów pandemii padały rekordowe zyski. Przewidują, że w przyszłym roku się załamią, bo rynek w tej pozycji cenowej się nasycił + wchodzą nowe wymagania ochrony środowiska.

              Właściwie niektóre arty o przemyśle samochodowym przypominają te o firmie od CPU.