• naurM
    link
    fedilink
    Polski
    arrow-up
    1
    ·
    edit-2
    1 month ago

    Nie rozumiem pytania o kolonializm. Czy ja jestem skolonizowany, bo zarabiam pieniądze na zagranicznych projektach?

    Nie chodzi o wzrostu importu tylko o spadek eksportu.
    Rynek chiński w 2023 to 26M sprzedanych osobówek, europejski - 13M, amerykański - 15,6M.
    W ciągu 3-4 lat marki zachodnie straciły 50% tego rynku.
    Import chińskich samochodów w przypadku Europy ma minimalne znaczenie. W krajach takich jak Polska bardzo niewiele osób chce jeździć elektrykiem, bo spadek wartości takiego auta jest znacznie szybszy niż w przypadku spalinówki.
    Stąd nerwowe ruchy europejskich producentów, bo duże inwestycje w rozwój poszły jak krew w piach (a w Chinach podobno elektryki sprzedają się całkiem nieźle, ze względu na lokalne regulacje).

    • サぺルOP
      link
      fedilink
      Polski
      arrow-up
      1
      ·
      edit-2
      1 month ago

      Niekoniecznie. Skolonizowany byś był gdyby twoja pensja wynosiła ułamek tego i byłbyś zadowolony. Jesteś częściowo skolonizowany przez rozwiązania informatyczne i usługi.

      Możemy porozmawiać kiedy zaczniecie konkurować z kimś dużym zza oceanu i zbierzecie się na odwagę by to kontynuować zamiast sprzedać.

      To czemu w doniesieniach prasowych ciągle piszą o ochronie lokalnych rynków i cłach, zamiast o wsparciu eksportu? Jednocześnie piszą, że od czasów pandemii padały rekordowe zyski. Przewidują, że w przyszłym roku się załamią, bo rynek w tej pozycji cenowej się nasycił + wchodzą nowe wymagania ochrony środowiska.

      Właściwie niektóre arty o przemyśle samochodowym przypominają te o firmie od CPU.