• サぺルOP
    link
    fedilink
    Polski
    arrow-up
    1
    ·
    1 month ago

    Jeśli dla kogoś elektronika jest ważna to wiadomo co z tym zrobić od 70 lat.

    Jeśli globalizacja przestaje działać to co można powiedzieć o Europie?

    • naurM
      link
      fedilink
      Polski
      arrow-up
      1
      ·
      edit-2
      1 month ago

      Jeśli globalizacja przestaje działać to co można powiedzieć o Europie?

      Niewiele dobrego.

      • サぺルOP
        link
        fedilink
        Polski
        arrow-up
        1
        ·
        1 month ago

        W związku z tym postanowiłem poczytać o historii przemysłu samochodowego w Detroit.

      • サぺルOP
        link
        fedilink
        Polski
        arrow-up
        1
        ·
        1 month ago

        Wniosek po lekturze artykułów o tym mieście:

        • nie słuchaj nawiedzonych wolnorynkowców;
        • jeśli jest źle, jedź tam gdzie jest lepiej.
      • サぺルOP
        link
        fedilink
        Polski
        arrow-up
        1
        ·
        edit-2
        1 month ago

        Czy globalizacja to kolejna nazwa kolonializmu? Przestała działać, kiedy kolonizowani zaczęli być konkurencją?

        Ostatnio rozśmieszyło mnie, że import 2…3% samochodów stał się zagrożeniem egzystencjalnym dla lokalnych producentów.

        Czy my jeszcze żyjemy w rzeczywistości, czy w formie marketingu, który kreuje nasze myślenie o rzeczywistości?

        • naurM
          link
          fedilink
          Polski
          arrow-up
          1
          ·
          edit-2
          1 month ago

          Nie rozumiem pytania o kolonializm. Czy ja jestem skolonizowany, bo zarabiam pieniądze na zagranicznych projektach?

          Nie chodzi o wzrostu importu tylko o spadek eksportu.
          Rynek chiński w 2023 to 26M sprzedanych osobówek, europejski - 13M, amerykański - 15,6M.
          W ciągu 3-4 lat marki zachodnie straciły 50% tego rynku.
          Import chińskich samochodów w przypadku Europy ma minimalne znaczenie. W krajach takich jak Polska bardzo niewiele osób chce jeździć elektrykiem, bo spadek wartości takiego auta jest znacznie szybszy niż w przypadku spalinówki.
          Stąd nerwowe ruchy europejskich producentów, bo duże inwestycje w rozwój poszły jak krew w piach (a w Chinach podobno elektryki sprzedają się całkiem nieźle, ze względu na lokalne regulacje).

          • サぺルOP
            link
            fedilink
            Polski
            arrow-up
            1
            ·
            edit-2
            1 month ago

            Niekoniecznie. Skolonizowany byś był gdyby twoja pensja wynosiła ułamek tego i byłbyś zadowolony. Jesteś częściowo skolonizowany przez rozwiązania informatyczne i usługi.

            Możemy porozmawiać kiedy zaczniecie konkurować z kimś dużym zza oceanu i zbierzecie się na odwagę by to kontynuować zamiast sprzedać.

            To czemu w doniesieniach prasowych ciągle piszą o ochronie lokalnych rynków i cłach, zamiast o wsparciu eksportu? Jednocześnie piszą, że od czasów pandemii padały rekordowe zyski. Przewidują, że w przyszłym roku się załamią, bo rynek w tej pozycji cenowej się nasycił + wchodzą nowe wymagania ochrony środowiska.

            Właściwie niektóre arty o przemyśle samochodowym przypominają te o firmie od CPU.