• サぺルOPM
    link
    fedilink
    Polski
    arrow-up
    1
    ·
    19 days ago

    Ostatnio dużo botów w komentarzach robi dziwne tezy o sytuacji półprzewodnikowej na świecie. To opracowanie wyjaśnia w dość prosty sposób jak to wyglądało.

    Raczej nie ma jakiegoś know-how przez to, że pracuje się w fabryce. Technologię trzeba kupić, załatwić przy tym formalności związane z jej transferem, wyszkolić kadry do obsługi i rozwoju.

    Więc nie wierzę w to, że jak I lub T wybudują gdzieś fabrykę, to stanie się coś magicznego i okoliczny teren albo kraj stanie się zdolny do utrzymania i rozwoju takiej technologii.

    • Lacky
      link
      fedilink
      arrow-up
      1
      ·
      18 days ago

      “Więc nie wierzę w to, że jak I lub T wybudują gdzieś fabrykę, to stanie się coś magicznego i okoliczny teren albo kraj stanie się zdolny do utrzymania i rozwoju takiej technologii.”

      Też racja. Te kraje, które się wymienia jako “kiedyś montownia, a dzisiaj mają swoje molochy technologiczne” poza ściągnięciem do siebie firm zagranicznych robiły jeszcze równolegle inne rzeczy żeby dojść do tego poziomu.

      • サぺルOPM
        link
        fedilink
        Polski
        arrow-up
        1
        ·
        18 days ago

        No i o tym jest tel film. Wydaje mi się, że był tam jeszcze lepszy film o historii półprzewodnikowej w całej Azji południowo-wschodniej. Od przyczyn powstania do zapaści. Kiedy się okazało, że powstało za dużo konkurencji by mieć zysk. Bo generowali za dużą podaż.

    • naur
      link
      fedilink
      Polski
      arrow-up
      1
      ·
      17 days ago

      To widać jak na dłoni również na przykładzie motoryzacji w Polsce.

      Produkujemy w kraju chyba każdy rodzaj części motoryzacyjnych poza układami scalonymi (u mnie na przykład tłumiki, chłodnice i klimatyzacje). Mamy linie produkcyjne kilku zachodnich marek.
      Mogłoby się wydawać, że mając taki know-how nie powinniśmy być problemu z wprowadzeniem na rynek polskiej marki samochodów osobowych. Niestety kończy się zawsze na wielkich planach. ;-)

      Dobrze, że przetrwała chociaż produkcja autobusów i ciężarówek.

      • サぺルOPM
        link
        fedilink
        Polski
        arrow-up
        1
        ·
        16 days ago

        Celna uwaga. Samochody też są wyzwaniem dla projektantów. W końcu muszą wytrzymać około 250kkm. Do tego nadwozie musi wpadać w odpowiednie gusta. Mieć odpowiednią aerodynamikę. Samochód musi się też czymś wyróżniać.