W sumie nie wiedziałem, że jest coś takiego jak specjalny samochód do wkolejania pociągów.

  • naur
    link
    fedilink
    Polski
    arrow-up
    1
    ·
    edit-2
    26 days ago

    Zaskoczyło mnie to 180 KM z 6.4 L i zacząłem szukać informacji, jak to wygląda w lokomotywach spalinowych.
    Chyba faktycznie nie jest źle, bo silnik w SM30 osiągał zawrotne 300 KM z 38 L.
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Kolejowy_silnik_spalinowy
    Z drugiej strony, Caterpillary mają lepszy wskaźnik mocy.

    • サぺルM
      link
      fedilink
      Polski
      arrow-up
      1
      ·
      edit-2
      26 days ago

      Zawsze ciekawił mnie silnik 14D40. Gdzieś czytałem, że ma nietypową budowę. Ale na wiki widzę, że 12N-710G3B-T2 może być nawet ciekawszy. Może to oryginalna wersja?

      • naur
        link
        fedilink
        Polski
        arrow-up
        1
        ·
        edit-2
        26 days ago

        Wytłumaczenie jest proste. Jest to ułomna, imperialistyczna konstrukcja, która została przez radziecką myśl techniczną udoskonalona i dostosowana do potrzeb ludu pracującego miast i wsi.
        Tak więc domyślam się, że amerykański 12N-710G3B-T2 jest kolejną (ale przestarzałą i nieprzemyślaną) wersją tego samego silnika.

        Oto poszlaki z wcześniejszego przypadku. Nie szukałem, które późniejsze konstrukcje również zostały zapożyczone.