• サぺルOPM
    link
    fedilink
    Polski
    arrow-up
    1
    ·
    1 year ago

    Kiedy zwróciłeś na to uwagę obejrzałem jeszcze raz. Sceny mają podkręcony żółty kolor. Głębia ostrości jest dość płytka i kąt widzenia dość wąski. Czy o to chodzi?

    Niektóre z tych zabiegów mają fajny charakter. Dobrze prezentują duże pojazdy. Tak, że stają się one jakby całą sceną.

    • naur
      link
      fedilink
      arrow-up
      1
      ·
      edit-2
      1 year ago

      Kolor to jedno. Drugie to postaci które odcinają się od tła. Mam wrażenie, jakby wszyscy byli filmowani na green screenie.

      • Większość scen ma dwa pozomy głębi: aktora z jakimś obiektem na pierwszym planie i bardzo rozmazane tło (zazwyczaj jakąś pustynię/piasek). Dla mnie to wygląda jak zdjęcia robione w latach 80 na tle jakiejś foto-tapety.
      • Obiekty za postaciami mają sztucznie rozmyte krawędzi albo coś w stylu aberracji chromatycznej na niektórych krawędziach. To z kolei sprawia wrażenie, jakby próbowali coś ukryć w postprocessingu.
      • W pierwszej scenie na twarzy dziecka w klatce widać przez chwilę cień padający od strony kamery. Również na prętach klatki widać połysk od strony kamery. Na włosach aktora widać światło padające z prawej strony.
      • Pojazdy (cysterna) mają absurdalnie połyskliwe powierzchnie.

      Kompletnie nie znam na robieniu filmów, a wyłapałem te rzeczy w 5 minut.