• naur
    link
    fedilink
    Polski
    arrow-up
    1
    ·
    3 months ago

    Powiedziałbym, że dość szczegółowy ten reportaż.
    To jakaś telewizja poświęcona bieżącym wiadomościom, jak TVN 24? W normalnych wiadomościach nie ma chyba czasu na tak długie materiały, chyba że doszłoby do jakiejś faktycznej katastrofy.

    Fajnie wygląda ten mechanizm łączenia pociągów. Ciekawe czemu jest tam tyle ruchomych części.

    • サぺルOPM
      link
      fedilink
      Polski
      arrow-up
      1
      ·
      3 months ago

      To normalna telewizja z newsami. Kiedyś mi się spodobała w związku z dość wyczerpującym reportażem o leku na porost zębów. Był lepszy niż wszystkie newsy jakie przeczytałem po Angielsku i Polsku. Tu mi się podobało, że wytłumaczyli nawet warunki podczas których ten sprzęg może się rozłączyć.

      Tak to zaprojektowali uwzględniając różne czynniki. W Polsce masz dość podobne w zespołach trakcyjnych. Tylko jest inny kształt klinu. To na górze to złącze elektryczne. Pewnie sprzęg musi wytrzymać z 800 kN. Połączone pociągi poruszają się względem siebie podczas jazdy we wszystkich kierunkach. Więc pewnie całe złącze musi się dość swobodnie ruszać pionowo, poziomo i obracać w pewnym zakresie.

      • naur
        link
        fedilink
        Polski
        arrow-up
        1
        ·
        edit-2
        3 months ago

        Ok, ale tak czy inaczej podłączają tam w Polsce jakieś przewody do pneumatyki. Równie dobrze połączenie elektryczne też mogłoby być oparte na przewodzie?

        • サぺルOPM
          link
          fedilink
          Polski
          arrow-up
          1
          ·
          3 months ago

          Rzeczywiście. Zawsze wydawało mi się, że w tym sprzęgu chodzi o to by wszystko było bezobsługowe.

          W tradycyjnym sprzęgu śrubowym jest łączenie za pomocą przewodu z wtyczkami. Więc tak. Szczególnie, że kiedyś czytałem narzekania na złącze. Musi być czyste i idealnie przylegać.

          Trzeba więcej o tym poczytać.