• サぺルOPM
    link
    fedilink
    Polski
    arrow-up
    1
    ·
    18 days ago

    To normalna telewizja z newsami. Kiedyś mi się spodobała w związku z dość wyczerpującym reportażem o leku na porost zębów. Był lepszy niż wszystkie newsy jakie przeczytałem po Angielsku i Polsku. Tu mi się podobało, że wytłumaczyli nawet warunki podczas których ten sprzęg może się rozłączyć.

    Tak to zaprojektowali uwzględniając różne czynniki. W Polsce masz dość podobne w zespołach trakcyjnych. Tylko jest inny kształt klinu. To na górze to złącze elektryczne. Pewnie sprzęg musi wytrzymać z 800 kN. Połączone pociągi poruszają się względem siebie podczas jazdy we wszystkich kierunkach. Więc pewnie całe złącze musi się dość swobodnie ruszać pionowo, poziomo i obracać w pewnym zakresie.

    • naur
      link
      fedilink
      Polski
      arrow-up
      1
      ·
      edit-2
      18 days ago

      Ok, ale tak czy inaczej podłączają tam w Polsce jakieś przewody do pneumatyki. Równie dobrze połączenie elektryczne też mogłoby być oparte na przewodzie?

      • サぺルOPM
        link
        fedilink
        Polski
        arrow-up
        1
        ·
        17 days ago

        Rzeczywiście. Zawsze wydawało mi się, że w tym sprzęgu chodzi o to by wszystko było bezobsługowe.

        W tradycyjnym sprzęgu śrubowym jest łączenie za pomocą przewodu z wtyczkami. Więc tak. Szczególnie, że kiedyś czytałem narzekania na złącze. Musi być czyste i idealnie przylegać.

        Trzeba więcej o tym poczytać.