• naurM
      link
      fedilink
      Polski
      arrow-up
      1
      ·
      16 days ago

      Fajne narzędzia pokazuje ten koleś.

      Demo przypomniało mi efekt z dziewięcioma “duszkami” tworzącymi napis na obszarze ramki. W tym przypadku nie ma animacji, ale napis jest rozciągnięty na cały ekran.
      Widziałem kiedyś analizę tego dema i jeśli dobrze pamiętam to były poszerzone w poziomie wielokolorowe sprajty z emulacją wyższej rozdzielczości poprzez odpowiednio dopasowany wzorek ghostbyte.

      • サぺルOP
        link
        fedilink
        Polski
        arrow-up
        1
        ·
        15 days ago

        Znałem te narzędzia, bo się kiedyś naoglądałem raportów logicomy z ich własnych dem. Tam były nie tylko rozkminy, ale też dochodzenie do efektów. Szczególnie podobało mi się to z podglądem asm na żywo. Nie wiedziałem, że można w nim przesuwać się w czasie i patrzeć co się wykonuje w danej pozycji rastra. Ciekawe jest, że w Nine często wykonują się pętle dwóch instrukcji. Czyli jak rozumiem czekanie na odpowiednią linię.

        Fajne w tym demie jest to, że jest jeden efekt, ale do jego uzyskania jest potrzebne wiele technik.

        Nie znałem sztuczki z powiększaniem pionowym duszka.

        Robienie pełnego ekranu, tak by nie zerwać synchro i udawać ramkę też fajne.

        Komodziarze mieli szczęście, że dostęp do pamięci był w przeplocie kosztem zegara procesora. Dzięki temu mogą modyfikować rejestry podczas tworzenia obrazu. Niby było to archaiczne, ale daje dużo możliwości.