• naurM
    link
    fedilink
    Polski
    arrow-up
    1
    ·
    1 month ago

    Ciekawe jak często w latach 80 stosowało się w demkach “prekompilację” kodu, żeby wyliczyć precyzyjnie timingi.
    Ostatnio widziałem strumień, gdzie dwóch demoscenowców opisywało jakiś algorytm rysowania sześcianów.
    Kod również był wygenerowany offline w Pythonie.

    O ile Amiga miała wystarczające zasoby żeby wykonać takie obliczenie, to już na 8-bitowcu problemem byłaby chyba zbyt mała ilość pamięci.

    • サぺルOP
      link
      fedilink
      Polski
      arrow-up
      1
      ·
      edit-2
      1 month ago

      Czy w latach 1980 były takie dema? Raczej skrole i proste animacje.

      Ferris miał C# który generował dane dla [H]DMA w SNES, które strumieniowało dane do różnych I/O i pamięci w odpowiednim czasie.

      Amigowcy ciągle narzekają na zasoby.

      Na 8-bitach mogłeś strimować dane na dysk. Dużo ludzi ze sceny miało rozszerzenia pamięci. Słyszałem o kimś na C64, który miał coś podobnego do Freezera do rozwijania na żywo programu.

      Wtedy miałeś to co miałeś i starałeś się to wykorzystać jak najlepiej, np. tak: https://tech.pr0n.pl/post/36789