• naur
    link
    fedilink
    Polski
    arrow-up
    1
    ·
    edit-2
    11 days ago

    Odnośnie poprawnego kodowania. Przypomniało mi się, jak dawno temu robiłem proof-of-concept do pokazania klientowi na spotkaniu sprzedażowym.
    To miał być mały wycinek aplikacji, ale do zrobienia na wczoraj i niskim kosztem (klient mógł nie podjąc decyzji o zakupie).
    Od razu zastrzegłem kierownikom, że kod który powstanie w takim czasie będzie trzeba przepisać do wersji produkcyjnej.

    Demo się udało, klient kupił software. Prace ruszyły dalej, ale już na innych obszarach. Ja po jakimś czasie przeszedłem do innego projektu.
    Po kilku latach gadam z kolesiem który nadal rozwijał ten produkt. Patrzę na jego ekran, a tam katalog ‘prototype’ z kodem który pisałem pod to demo…
    Od tego czasu nikt mi już nie wmówił, że developerzy dostaną czas na przepisanie takiego potworka. Każdy kod pisany dla firmy jest dla mnie “produkcyjny”.

    • サぺルOPM
      link
      fedilink
      Polski
      arrow-up
      1
      ·
      11 days ago

      Jeśli chodzi o artykuł to zgadzam się, że dobre nawyki są dobre.

      Kiedyś na HN czytałem podobną historię. Lata '90. Zespół C++ rozwijał aplikację na czysto. Trwało to dość długo. Ktoś zrobił prototyp na szybko w VB, żeby coś pokazać kierownictwu i klientowi. Po jakimś czasie zespół C++ miał do wyboru, albo VB, albo zwolnienie.