• サぺルOP
    link
    fedilink
    Polski
    arrow-up
    1
    ·
    1 month ago

    To nie jest szokujące. Miałeś do dyspozycji 256 przerwań. Pewnie wywołanie było szybsze niż wywołanie + długi switch. To wszystko było podyktowane specyficznym pojmowaniem bezpieczeństwa wtedy. Czyli co się stanie kiedy program się wysypie i zacznie wykonywać jakiś losowy adres.

    • naurM
      link
      fedilink
      Polski
      arrow-up
      1
      ·
      edit-2
      1 month ago

      Sprawdzenie ilości pamięci w komputerze nie wydaje się być często wykonywaną operacją. :-)
      Mnóstwo ważniejszych “syscalli” było multipleksowane na tym samym numerze przerwania.

      • サぺルOP
        link
        fedilink
        Polski
        arrow-up
        1
        ·
        1 month ago

        Nie wiem. By trzeba zobaczyć historię API. Nie wiem czym się motywowali twórcy. Niektóre rzeczy mają sens i są pogrupowane tematycznie. Inne są dość chaotyczne. Jakby ktoś sobie dopisał coś do istniejącego kodu na koniec.